FLAGA,
KULTURA i EKOLOGIA w UNII EUROPEJSKIEJ
Według Friedensreicha
Hundertwassera malarza austriackiego „wejście
do Unii Europejskiej jest zdradą Austrii”. Uważa on dalej, że państwa UE
są niwelowane i anonimowane, a ich identyczność
jest okradana. Idzie się w tę stronę, a nie w kierunku decentralizacji i
ubogacenia samostanowienia.
Do określenia wystarczy flaga UE z
5-cioramiennymi gwiazdkami. Która z tych gwiazdek reprezentuje Austrię, czy
trzecia z prawej, czy druga pod spodem? Gwiazda 5-cioramienna nie jest
symbolem z europejskiej i całkowicie nie z austriackiej historii. Ten
okultystyczny znak masoński i wolnomularski jest obcym ciałem w zachodniej
heraldyce. 5-cioramienne gwiazdy służyły dawniej
jako symbol podległości, posiadania i kolonizacji, jak na
australijsko-nowozelandzkich, amerykańskich i kolonialnych flagach. Ta flaga
UE jest do tego plagiatem.
Także USA zastrzegają 5-cioramienne
gwiazdki białe na niebieskim tle, najpierw uszeregowane w kole tak, jak teraz
chciałoby się widzieć „Zjednoczone Państwa Europy”. Później, gdy one
się powiększą, będą usytuowane w szeregu. Te 5-cioramienne gwiazdy są
takie same, jak gwiazda sowiecka, jugosłowiańska, chińska, kubańska lub
innych republik ludowych. Istotnie ten symbol jest świadectwem biedy dla
rozwiniętej tożsamości unijnej części Europy. Jest to zły omen, gdy już
znaki UE są fałszywe. A na pewno nie są to znaki maryjne, jak usiłuje nam
wmówić infantylna propaganda unijna.
W tak nazwanej UE kultura jest traktowana
mniej niż sprawa drugorzędna. Twórcze siły są przewidziane dla użytecznych
idiotów. Służą one do popierania i legitymizacji merkantylnego i przemysłowego
wzrostu, który burzy siebie samego. Kultura nie jest obecna w Brukseli. Nie
stanowi ona tematu w całkowicie merkantylnej i przemysłowej UE. W Brukseli
zna się cenę od wszystkiego i wartość od niczego. W tej bezkulturowej
tak zwanej Unii Europejskiej chodzi tylko o liczby: liczby produkcji, terminy
i okresy ważności, terminy przekroczenia, liczby mieszkańców i liczby
sztuk bydła, produkt socjalny brutto, obszary upraw, lasów i pastwisk w
kilometrach kwadratowych, koszty płacy, obciążenia socjalne, koszty
poboczne, cyfry eksportowe, liczby ton dla ciężkiego transportu, ceny mleka
i dopasowania cenowe, liczby finansowania, liczby wyrównawcze, procenty, obniżka
cen, kwoty cukrowe, mleczne i rybne, ograniczenia tranzytowe w liczbach,
kontyngenty, współfinansowanie, tabele,
statystyki, ograniczenia dostaw rynkowych w liczbach, okresy ważności, kursy
wymiany, wysokie liczby bezrobotnych, niskie liczby zatrudnionych, różnego
rodzaju opłaty pieniężne, nierealne liczby wzrostu gospodarczego, wyniki
ankiet w liczbach i procentach, liczby głosujących
z Rady Ministerialnej, mniejszość blokująca, większość, mniejszość,
wyniki głosowań, wydatki na reklamę. Podaje się także liczby określające
wysokości w metrach dla rolników górskich w Austrii i liczby stopni
geograficznych dla rolnictwa w Finlandii. Czy to nie jest symptomatyczne?
Także ochrona środowiska jest w
hegemonii brukselskiej nieobecna. Tylko 0,3 procenta (30 na 10 tysięcy) urzędników
austriackich jest zatrudniona w ekologii. Jest tylko mowa o granicach
bocznikujących ochronę środowiska. Austria musi współfinansować
energię jądrową i na przykład butelki plastikowe oraz idiotycznie
niebezpiecznie dostosowywać się do wymogów UE odnośnie wielkości jabłek
i rodzajów monokultur warzyw. O kulturze i wartościach zachodu w Brukseli się
nie mówi. O wydatkach na kulturę trzeba najpierw poprosić Brukselę. Studia
kultury i także całkowity zakres studiów w UE nastawiony jest na użyteczność
dla przemysłu i forsowany wzrost.
Tylko stworzenie może nas uczyć
kreatywności i ograniczonego wzrostu. Tylko stworzenie może nas uczyć poważania
dla bogactwa i niewyobrażalnej różnorodności, której częścią sami
jesteśmy.
Jednak w UE dążenia idą dokładnie w
przeciwnym kierunku: zniszczenie wartości twórczych małych cząstek w imię
w pełni fałszywej i nadmiernej automatyzacji, centralizacji i
racjonalizacji, które po krótkim lub długim okresie doprowadzą do upadku.
Sumienie naszej cywilizacji, nasze
pradawne przeznaczenie, dążenie do wyższych wartości pozostają na drodze.
Opracowanie Autora powstało w latach
1988-1994 w Wiedniu, Paryżu i Kaurinui.
Literatura
Zukunft Osterreich
EU – Anschluss und die
Folgen (Przyszłość Austrii Włączenie do UE i
jego następstwa), UNIPRESS Verlag, Salzburg 1998.