POPRZEDNIA STRONA

FLAGA, KULTURA i EKOLOGIA w UNII EUROPEJSKIEJ

Prof. dr inż. Zbigniew Dmochowski

Link do artykułu

Według Friedensreicha Hundertwassera malarza austriackiego „wejście do Unii Europejskiej jest zdradą Austrii”. Uważa on dalej, że państwa UE są niwelowane i anonimowane, a ich identyczność jest okradana. Idzie się w tę stronę, a nie w kierunku decentralizacji i ubogacenia samostanowienia.

Do określenia wystarczy flaga UE z 5-cioramiennymi gwiazdkami. Która z tych gwiazdek reprezentuje Austrię, czy trzecia z prawej, czy druga pod spodem? Gwiazda 5-cioramienna nie jest symbolem z europejskiej i całkowicie nie z austriackiej historii. Ten okultystyczny znak masoński i wolnomularski jest obcym ciałem w zachodniej heraldyce. 5-cioramienne gwiazdy służyły dawniej jako symbol podległości, posiadania i kolonizacji, jak na australijsko-nowozelandzkich, amerykańskich i kolonialnych flagach. Ta flaga UE jest do tego plagiatem.

Także USA zastrzegają 5-cioramienne gwiazdki białe na niebieskim tle, najpierw uszeregowane w kole tak, jak teraz chciałoby się widzieć „Zjednoczone Państwa Europy”. Później, gdy one się powiększą, będą usytuowane w szeregu. Te 5-cioramienne gwiazdy są takie same, jak gwiazda sowiecka, jugosłowiańska, chińska, kubańska lub innych republik ludowych. Istotnie ten symbol jest świadectwem biedy dla rozwiniętej tożsamości unijnej części Europy. Jest to zły omen, gdy już znaki UE są fałszywe. A na pewno nie są to znaki maryjne, jak usiłuje nam wmówić infantylna propaganda unijna.

W tak nazwanej UE kultura jest traktowana mniej niż sprawa drugorzędna. Twórcze siły są przewidziane dla użytecznych idiotów. Służą one do popierania i legitymizacji merkantylnego i przemysłowego wzrostu, który burzy siebie samego. Kultura nie jest obecna w Brukseli. Nie stanowi ona tematu w całkowicie merkantylnej i przemysłowej UE. W Brukseli zna się cenę od wszystkiego i wartość od niczego. W tej bezkulturowej tak zwanej Unii Europejskiej chodzi tylko o liczby: liczby produkcji, terminy i okresy ważności, terminy przekroczenia, liczby mieszkańców i liczby sztuk bydła, produkt socjalny brutto, obszary upraw, lasów i pastwisk w kilometrach kwadratowych, koszty płacy, obciążenia socjalne, koszty poboczne, cyfry eksportowe, liczby ton dla ciężkiego transportu, ceny mleka i dopasowania cenowe, liczby finansowania, liczby wyrównawcze, procenty, obniżka cen, kwoty cukrowe, mleczne i rybne, ograniczenia tranzytowe w liczbach, kontyngenty, współfinansowanie, tabele, statystyki, ograniczenia dostaw rynkowych w liczbach, okresy ważności, kursy wymiany, wysokie liczby bezrobotnych, niskie liczby zatrudnionych, różnego rodzaju opłaty pieniężne, nierealne liczby wzrostu gospodarczego, wyniki ankiet w liczbach i procentach, liczby głosujących z Rady Ministerialnej, mniejszość blokująca, większość, mniejszość, wyniki głosowań, wydatki na reklamę. Podaje się także liczby określające wysokości w metrach dla rolników górskich w Austrii i liczby stopni geograficznych dla rolnictwa w Finlandii. Czy to nie jest symptomatyczne?

Także ochrona środowiska jest w hegemonii brukselskiej nieobecna. Tylko 0,3 procenta (30 na 10 tysięcy) urzędników austriackich jest zatrudniona w ekologii. Jest tylko mowa o granicach bocznikujących ochronę środowiska. Austria musi współfinansować energię jądrową i na przykład butelki plastikowe oraz idiotycznie niebezpiecznie dostosowywać się do wymogów UE odnośnie wielkości jabłek i rodzajów monokultur warzyw. O kulturze i wartościach zachodu w Brukseli się nie mówi. O wydatkach na kulturę trzeba najpierw poprosić Brukselę. Studia kultury i także całkowity zakres studiów w UE nastawiony jest na użyteczność dla przemysłu i forsowany wzrost.

Tylko stworzenie może nas uczyć kreatywności i ograniczonego wzrostu. Tylko stworzenie może nas uczyć poważania dla bogactwa i niewyobrażalnej różnorodności, której częścią sami jesteśmy.

Jednak w UE dążenia idą dokładnie w przeciwnym kierunku: zniszczenie wartości twórczych małych cząstek w imię w pełni fałszywej i nadmiernej automatyzacji, centralizacji i racjonalizacji, które po krótkim lub długim okresie doprowadzą do upadku.

Sumienie naszej cywilizacji, nasze pradawne przeznaczenie, dążenie do wyższych wartości pozostają na drodze.

Opracowanie Autora powstało w latach 1988-1994 w Wiedniu, Paryżu i Kaurinui.

Literatura

Zukunft Osterreich EU – Anschluss und die Folgen (Przyszłość Austrii Włączenie do UE i jego następstwa), UNIPRESS Verlag, Salzburg 1998.